September den första

Morgonen var rätt seg idag, hade glömt att vi hade hade idrott så det var inte en så trevlig överraskning när jag kollade schemat innan skolan. Har hatat alla idrottslektioner sedan femman när jag som 11åring blev utskälld inför hela klassen av Lasse Börjesson, som han kallar sig, för att jag avbröt hans monolog om att en sten under skon kan riva upp golvet i gympasalen.
Alla var rätt sega idag visade det sig när jag kom till skolan men när det tillslut blev dags för idrott blev jag glad eftersom vi inte hade Lasse utan David som är en väldig förbättring eftersom han är rationell och inte bara går efter resultat utan prestation. Humöret höjdes ännu mer när han informerade att i även kommer ha honom i flame på fredagar också! Yeay!

SEdan begav jag meg hemåt gympapåsen och väskan och byta den mot mulle och en vattenflaska eftersom vädret hade slagit om det var 20+ ute! Jag tryckte in en liten vattenflaska i frysen, sätter på mig svalare kläder och sätter upp håret och sen var jag redo att skynda till bussen. Min snälla lillebror hade då fyllt ett glas med smoothie till mig och humöret steg ytterligare i takt med förväntningarna på en riktigt rolig shopping eftermiddag.

Amanda kom halv fem, en och halv timme efter att jag slutade skolan och vi startade med Gina Tricot som var dagens fokus. Det är verkligen kloka de som jobbar där! De riktar sig till ungdomar och tänker alltså; vad är det ungdomar vill ha: Jo, bra pris, stort urval, snyggt och enligt modet och de bryr sig inte lika mycklet om materialet eller kvalitet eftersom när plagget går sönder har de redan slutat använda det! Det är bra marketing! Jag provade en hel del och la sedan undan tre plagg för att gå och ta en liten fika och ta ut pengar. Vi fikar och Amanda som aldrig missar att överväga att köpa en räkmacka när hon ser en (hur dyr den än är!) köper den för 77kr med ursäktande anledning "Då vet jag att den inte alls är så god som den ser ut nästa gång jag kommer hit." Haha, hon är söt!
Själv är man ekonomisk men samtidigt logisk och tar en espresso för 15kr (energikick) och en minimuffins för 17kr (mättnadskänsla) och sedan går vi till Åhlens och köper Dove Go Fresh eftersom jag är hemfallen åt Cucumber and Green Tea doften... Tar även ut pengar och går tillbaka till Gina Tricot och köper mina kläder och hem samtidigt som vi skrattar åt busschauffören som vägrar släppa på en tant eftersom hennes smsbiljett inte har levererats än. Haha, det är värt att betala mycket för bussbiljetter när chauförerna står för så många livsförlängande skratt. Eller håller ni inte med?

Nu tänker jag bädda nya lakan och sedan hoppa in i bussen, oj duschen menar jag! Haha, det blev helt enkelt för mycket busssnack nu...

Love Lia


^^ Muffins och Espresso på Espresso House i NK

Aaarrhggghh! Jag blir snart... ... ... ... arg! Sabla bilder!

Jag orkar inte mer nu. Godnatt!
Love Lia

Kommentarer
Postat av: Amanda

Haha Vadå, Nu vet jag ju att den räkmackan inte var något att ha ;)

Tack för en mysig shopping dag :)

Kraaam<3

2009-09-05 @ 12:59:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0