Va' den du är!

Så skrev Cajsa Tengblad när hon signerade sitt självbildhäfte som jag fick. Jag har funderat mycket om min självbild och mina värderingar. Jag har väldigt ofta svårt att veta var jag står står.
Jag vill vara stark, jag vill att folk ska tycka om mig, jag vill vara glad. Men istället är jag rädd. Så rädd att jag gråter.
Jag bygger upp en vägg, stänger in mig i ett skal och tror att jag kan gömma mig där, där där jag är skyddad från allt som jag är rädd för.
Men man är inte skyddad, tvärtom är man väldigt utsatt. Om man inte kan var sig själv då är det ju ingen mening med att var stark eller omtyckt för det är ju inte JAG som är stark och inte JAG som är omtyckt.

Så hur vet jag vem jag är?

Det är inte lätt, och svaret kan nog ändras ganska mycket genom livet men det finns lite hjälp på vägen!


Kommentarer
Postat av: S A N N A ♥

Mycket bra! (:

Fin header har du också!

2009-10-05 @ 17:29:23
URL: http://sannasrum.blogg.se/
Postat av: Anonym

åh tackar! Allt bra ?

2009-10-05 @ 17:30:52
URL: http://designbyjessica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0