Ett litet dilemma

... är vad jag har nu!
Jag är ganska säker på att jag vill gå IB (International Baccalaurette) programme men jag vet inte vilken skola.
Linjen finns på tre skolor i göteborg; IHGR, Hvitfeltdska och Aranäs. Aranäs är ute ur bilden för det låter inte så snyggt haha, nej men det ligger i far far away-land så det blir det inte. IHGR och Hvitfeldtska ligger exact bredvid varandra men skolorna är väldigt olika.

Hvitfeltdska
är en jättestor, pampig, gammal byggnad med över 2000 elever (tror jag det var!). Den verkar lite opersonlig och lärarna känner inte igen en. Trots det tror jag ändå man får ganska bra gemenskap i IB klassen eftersom man där är lite "secluded" från resten av skolan. Bra eller dåligt? Jag vet inte riktigt! Dessutom är det en väldigt serös skola med många ambitiösa elever med framtidsplaner.



IHGR är en mycket mindre skola. Färre elever (200-300) och mer gemenskap. Alla pratar engelska och man får mera av känslan "alla känner alla." Jag har inte besökt skolan än men det ska jag göra så fort som möjligt! Den största skillnaden mellan skolorna är att jag tror att det är mer slappt på IHGR. DEt är viktigt för mig att det inte är det, då pressar jag mig inte till toppen och då är jag inte nöjd med mig själv!


Nu ska jag lägga mig, kan va på tiden!
Ska skriva lite frågor och jämföra skolorna noggrant imon!

Godnatt på er!

Kommentarer
Postat av: Anonym

ha en bra dag :)

2009-10-08 @ 14:31:04
URL: http://kanskeenblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0