Sommar

Heej :)
Har vart ute och rest i olika delar av Sverige, i Smålands kära gröna dalar har jag t.ex spenderat mycket tid det senaste! 
Hönökonferansen bockades bl.a av och jag har besökt en jättevacker gård i Kalmar där Kling-a-ding-ding-ding-familjen bor med hästar och kattungar. Fick även träffa Johannas och Jojjes härliga kompis Liesel som delar samma födelseort med mig, nämligen Växjö! 
Sedan jag varit på mysigt beachläger med kyrkan, som också min sprallegoa kusin hängde på, utanför örebro (vi som bor vid havet vill ju se lite skog ibland haha! :P).
Sedan hann man med den årliga släktträffen som skedde rum Taberg och sedan förflyttades till Bäckalyckan i Vaggeryd. Jättekul var det, lite segt i början som vanligt när man ska hälsa på alla mammas kusiner och bryllingar man aldrig kommer ihåg namnen på men det var roligt att träffa alla, speciellt Rebecca, Roberth och Johanna som jag inte hade sett på länge. Roligast var (som vanligt) se senaste timmarna med aningen för mycket kaffe och muffin man!
Blir lite depp nu när vi kommer fram till senaste veckan eftersom jag vinkade av tre av mina bästa vänner från Winch på Landvetter (eller ja, Immi bor ju i Hamble men ändå). Blev så glad när allting ordnade sig och de rätta människorna kom med på planet hit i måndags och sedan har vi haft så skoj. Jag har behållt dem nästan helt för mig själv och bara soakat upp all englishness som sprider. Det blev Liseberg såklart och sedan iväg till sommarstugan där vi bara kunde släppa alla ytliga "storstadskrav" och bara vara oss själva. Titanic på laptopen blir nog ett minne, grät tills jag fick ont i huvudet av vätskebrist och ögonlöcken värkte av både sömnbrist och tårar men kul var det ändå för man kunde inte sära på skrattet åt hur dumma vi såg ut när vi satt där. Nu har dom antagligen landat på Heathrow och jag skulle ge mycket för att fortfarande vara med dem.
Nu ska jag snart försöka samla ihop både håret och mig själv och ta mig över till Amanda och Karin på andra sidan gatan!




Söta katter i Kalmar.


Söta kusiner i Taberg/ Bäckalyckan.

Bilder av England goes Sweden kanske kommer senare ;)

Kramar Lia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0