Gymnasium... svårt val?

Har varit på öppet hus på Fässberg idag. Vet inte riktigt varför jag åkte dit men jag hade en bra känsla om dem. När jag kom dit visade det sig att jag gillar det jättemycket. Verkar passa mig perfekt. Det finns några nackdelar men det finns det med all linjer och skolor tror jag. Men jag är så glad att jag följde känslan och åkte dit för jag lärde mig en hel del om mig själv.

För att komma till kritan med dett inlägget så ville jag skriva att det jag lärde mig idag var att lite på magkänslan. Follow your gut instinct helt enkelt. Jag tror att hjärnan och kroppen vet en hel del saker om en som man inte kan förstå själv eller sätta i ord eller ens konkreta tankar.
Därför vat jag nu att om jag sitter i panik, dagen innan det stora valet ska jag följa mitt hjärta (om man nu ska låta lite cliché). Lägg fram alternativen på bordet framför dig, med för och nackdelar och det alternativet du fastnar för och ältar är oftast det du känner för och kan conceptualise (föreställa dig själv i - finns ingen bra översättning).



Kommentarer
Postat av: ♥ Lill-smeds - Fotar och designar bloggar ♥

Hallå där! Allt bra med dig? Hoppas du får en bra start på den nya veckan!

2009-11-23 @ 11:33:13
URL: http://jessicalillsmeds.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0