Självbild-tips! ;)

Hej farmor! (Jag kan lika gärna skriva farmor för du är den enda som läser min blogg! Om nån mer läser så kan ni väl kommentera så jag vet, jag blir så ledsen när jag tror att ingen annan läser min blogg. Förlåt farmor, jag vet att du läser men det är inte riktigt samma sak!)

Ehum.. Jaa, i helgen var jag ju som sagt på Girls Only och hade självbilds-snack! Riktigt bra faktiskt och nu tänkte jag dela med mig av Cajsa Tengblads användbara tips:

·        Var sann mot dig själv – stanna upp då och då och fråga dig själv: Vad längtar jag efter?; Vad tänker jag?;  Vad vill jag?; Vad känner jag?

·        Var rädd om dina relationer – Ensam är inte stark, men tillsammans klarar man det mesta.

·        Var kreativ istället för destruktiv – Vänd problemen utåt istället för inåt,använd kreativiteten till att ”få ur dig saker”; spela, dansa, måla, sjung, skriv, designa, fotografera

·        Var snäll mot dig själv – Prioritera, sätt gränser, våga säga nej, tänk goda tankar om dig själv, vårda barnet inom dig, acceptera alla slags känslor, njurt av nuet, uppvärdera vardagen, jämför dig inte med andra, skilj på att vara och att göra.

·        Stoppa i dig sådant som r nyttigt – Tänk på vad du fyller din kropp och din själ med.

·        Vad med och påverka – Reagera och agera, våga göra din röst hörd.

·        Våga drömma – Ta ett steg i tagen för att drömmen ska bli verklighet. Känns det ouppnåeligt. börja med ett sandkorn.

·        Gör bra saker för andra – De som ger till andra får mycket tillbaka.

·        Förlåt dig själv och andra – Förlåtelsen gör det möjligt att gå vidare.

·        Ge dig själv utrymme - Våga göra det du vill. Allt är möjligt för den som tror.

 

Jag tänkte ta en punkt per dag och lovar att skriva hur det gick och hur det kändes samt lite egna tips. Ni kan väl göra det med mig? Jag tror det kan göra mycket att bara ha det i åtanke under dagen.

Kram på er!

Love Lia


Kommentarer
Postat av: Amanda

Jag läser din blogg,

det är lungt.. bara jag får en spark :D<3

2009-09-12 @ 20:20:29
URL: http://denicedejavu.blogg.se/
Postat av: Tilde

Jag läste den idag :D:D:D<3

2009-09-17 @ 17:44:26
URL: http://tildejoanna.blogg.se/
Postat av: Lia

Yey! :D

2009-09-21 @ 23:52:11
URL: http://liamaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0