Vacker ≠ supersmal midja, plutande läppar, blont hår, stora bröst, kurvig rumpa, etc. etc.

Det blev många inlägg nu, men läste detta inlägget här: vikthetsen ökar bland yngre tjejer.

Wow, tycker det är jättebra att man tar upp och skriver om detta! Det är en helt förvrängd syn vi har på människokroppen idag! När jag väl tog mig tid att titta, insåg hur vackra kvinnorna på bilderna är! Jag tror på något sett att vi är rädda för att erkänna att dom är vackra, antagligen för att det är inte så dagens kriterier av 'vacker' ser ut, men vad vi har glömt, tror jag, är att det finns inga kriterier av vacker, det är olika för varje människa, precis som vi har olika kroppar!



Kommentarer
Postat av: Ninnie

sv; Tack för att du för det vidare! Detta är något som jag brinner för att människor ska läsa om... det är så jäkla viktigt för våra barn och ungdomar.

Kram!

2009-11-08 @ 21:40:43
URL: http://ninniesodergren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0